Valt kermis organiseren ook bij het onderdeel "cultuur" van een wethouder?

Kermis aanvragen bij een wethouder van een gemeente

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
Een beller is sneller. Vraag het eens.
tinus1969
8 jaar geleden
Vraag het eens aan de gemeente zelf bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@tinus1969, lijkt mij ook heel handig, krijgt men gelijk de juiste formulieren mee om in te vullen.

Antwoorden (2)

Dat valt volgens mij onder burgerzaken, afdeling vergunningen.
8 jaar geleden
Als u een kermis wilt organiseren, hebt u daarvoor in de meeste gemeenten zelfs meerdere vergunningen nodig. Dat geldt ook als men een standplaats op een kermis wil aanvragen. De vergunningen vraagt men aan bij de gemeente, dus niet bij een wethouder.
De gemeente kan eisen stellen aan de grootte en duur van de kermis.
Geef in uw aanvraag de volgende informatie:
naam van de kermisexploitant en naam van de contactpersoon op de kermis
omschrijving van attracties op de kermis (met technische gegevens)
datum en tijdstip van de kermis en van het op- en afbouwen
te verwachte aantal bezoekers
is er EHBO en beveiliging
moet er straten worden afgesloten
te verwachte geluidsproductie
hoe vindt stroomvoorziening op de kermis plaats
worden er zwak alcoholische dranken geschonken
wie maakt het terrein na afloop schoon en hoe gebeurt dat.

Alle attracties die op een kermis staan moeten goedgekeurd worden door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA).