Wie heeft dit vaasje gemaakt?

Het is erg zwaar en heeft luchtbellen in ringen zeg maar erg mooi maar wil graag weten wie de maker is.
Bvd voor de moeite !!!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Even contact opnemen met de Leerdamse glasfabriek? Ik weet niet of ze het daar weten, volgens mij zien ze het als productiewerk, niet als kunstwerk. Maar ik kan het mis hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Luchtbellen zijn meestal een fout van de blazer, wat de waarde doet dalen. In de glasblazerij in Leerdam zijn wel eens taxatiedagen. Informeer daar eens naar. Mijn vader is een verzamelaar van glazen/kristallen objecten, ik zou hem eens naar de foto laten kijken, als ik het niet vergeet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor de reacties maar deze bellen zijn er echt met opzet ingeblazen volgens mij zijn net ringen met allemaal bellen .heb leerdam net ook een mail gestuurd hopelijk antwoord.
De sticker zegt denk ik 1953/57 gemaakt maar ja door wie hij is 14 cm hoog diameter is 10 weegt bijna 3.5 kilo
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je de mail naar het glasmuseum of de glasblazerij gestuurd? Bij de glasfabriek wordt alleen nog tafelglas gemaakt heb ik begrepen, dat heeft dus geen zin.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien v hees ? Een blazer v Leerdam
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Google Carl vHees glas en dan afbeeldingen . Het lijkt er op . ?

Het beste antwoord

Het meest waarschijnlijk lijkt mij dat de ontwerper Floris Meydam was. Hij maakte meer van dit soort vazen met onregelmatig gevormde luchtbellen. Inderdaad uitgevoerd door Glasfabriek Leerdam. Zie bijvoorbeeld http://auction.catawiki.com/kavels/1611291-floris-meydam-serica-vaas en http://www.shop.studiozuidwest9.nl/product/vaas-floris-meydam/
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus ik denk ook Meydam maar de vorm is wel anders cilinder vorm en de bellen zitten in draden zeg maar rondom ook zit er in het midden nog een vaasje zeg maar je moet goed kojken maar zit er wel in.
Ik heb deze nog niet eerder gezien vandaar mijn vraag
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor het meedenken en de reacties is van Floris Meydam