Stuwwallen zijn het "eindpunt" van het landijs dat we in de laatste(?) ijstijd hadden.
En, heel simpel, dat is nooit zo ver gekomen als Noord-Brabant.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Utrecht
8 jaar geleden
Of is de grens later zo getrokken (net ten zuiden van de stuwwallen en rivieren)?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ten tijde van het landijs bestonden namen als "Nederland" of "Noord-Brabant" nog niet. Dat was de tijd van de jagers/verzamelaars.