Ze zijn niet te volgen, zo geweldig knap. En elke keer als je er weer naar kijkt zie je iets anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Wat ik vooral spannend vind aan de tekeningen van Escher is het ontdekken van de onmogelijkheden die erop staan en waarom het onmogelijk is om na te bouwen. Ook is het erg leuk om de verschillende figuren te zien en de overloop van de een in de ander (zoals bijvoorbeeld de witte en zwarte ganzen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het grafische vernuft misschien....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn weinig tot geen mensen die beweren dat het werk van Escher geen kunst is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is gewoon heel anders, het is echt een soort van kunst denk ik
heel slim gedaan......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aantrekkelijk vind ik niet het goede woord; ze prikkelen omdat ze vol controverse zitten. Ze zetten aan tot nadenken. Ze roepen verwondering op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij vaak de onmogelijkheid, terwijl het toch lijkt te kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral de onmogelijke tekeningen, je kunt er uren naar blijven kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste mensen kennen hem allen van de onmogelijke bouwwerken, of de verloop schema’s zoals hoe verander je een vogel in een vis, maar het werk van Escher is heel divers, zelf omschreef hij zijn prenten als volgt.

“Ik probeer in mijn prenten ervan te getuigen, dat wij leven in een schone, geordende wereld en niet in een normeloze chaos, zoals het soms lijkt. Mijn onderwerpen zijn óók dikwijls spééls. Ik kan het niet laten om met onze onomstotelijke zekerheden te sollen. Het is bijvoorbeeld een plezier om willens en wetens twee- en driedimensionaliteiten, plat en ruimtelijk, door elkaar te haspelen en om met de zwaartekracht de draak te steken."

Ik zou zeggen ga zelfs eens kijken in Den Haag bij het museum over het werk van Escher, ik vond het zeker de moeite waard.

http://www.escherinhetpaleis.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De harmonie en gezichtsbedrog is ontzettend boeiend om uren naar te kijken.

Ik zit ook vaak lang op het toilet ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De optische illusies en het feit dat wat hij maakt toch zeer kunstzinnig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het onnatuurlijke natuurlijk maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een rare vraag eigenlijk omdat je zomaar beweert dat die tekeningen aantrekkelijk zijn. Niet iedereen vind de tekeningen van Escher aantrekkelijk, en wat jij er aantrekkelijk aan vind daar kan natuurlijk maar 1 persoon antwoord op geven...