Wat is het moraal van de fabel van bekende Fabel: de raaf en de vos?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Poëzie
19.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke Er zijn nogal wat fabels waarin de vis, de raaf of beiden een rol spelen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je niet moet praten als je kaas in je mond hebt. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja! die! Niet met volle mond praten!

Antwoorden (3)

Dat het niet goed is om ijdel te zijn. De raaf laat zich door de vos en zijn complimenten verleiden om een lied te zingen. De raaf zingt niet mooi, maar de vos laat hem denken van wel door hem te overstelpen met complimenten. Daardoor laat de raaf de kaas uit zijn snavel vallen en krijgt de vos zijn zin en de kaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken dat sprookje wel, waarbij de vos de raaf vleit en hem een stukje kaas afhandig maakt.

Dat je met verwaandheid en ijdelheid alleen maar je zelf tegen komt en er niets mee bereikt. Vind het lastig uit te leggen, maar ik denk wel dat het daar op neer komt.
12 jaar geleden
De moraal is dat men zich niet door vleierij en complimenten van zijn doel moet laten afleiden.

Toegevoegd na 4 dagen:
beter gezegd: van zijn doel moet laten afbrengen.