Klopt het dat ze ingezamelde batterijen niet recyclen?

Kan het zijn, dat al onze ingezamelde lege batterijen worden opgeslagen in bunkers, omdat niemand ze op een economisch verantwoorde manier kan recyclen?

Picture for question
14 jaar geleden
in: Milieu
2.3K

Het beste antwoord

Dat klopt maar deels. Zie het artikel uit de volkskrant van het bedrijf die met de verwerking in zijn maag zat. Batterijen moeten eerst gesorteerd worden op soort (chemische inhoud) wil je ze kunnen verwerken.

Veel batterijen kunnen en worden ook wel verwerkt. Het zink kan worden teruggewonnen of het staal.

Ik schrik er echter wel van dat het heel goed mogelijk is dat je met veel pijn en moeite batterijen scheidt en dat die dan ergens worden opgeslagen. Maar dit is kennelijk niet het hele verhaal, dus ik ga trouw door met apart inleveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

"Alle in Nederland ingeleverde batterijen, onafhankelijk van de plaats van inlevering, komen uiteindelijk allemaal op een centraal punt in Nederland terecht. De lege batterijen worden daar gesorteerd en vervolgens voor recycling getransporteerd naar diverse gespecialiseerde verwerkingsfabrieken in West-Europa. Daar worden de bruikbare metalen uit de lege batterijen gehaald voor hergebruik. Er worden o.a. ook weer nieuwe batterijen van gemaakt. "

Misschien dat de resten inderdaad wel worden opgeslagen? Stichting Batterijen zat vroeger in het pand waar ik werk, ik probeerde een oud collega te bellen, maar ik krijg hem niet te pakken. Je kan in elk geval op deze site kijken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof er niets van...
zojuist is het landelijk dat plastic wordt opgehaald, ook dat wordt gewoon verbrandt volgens mij... Ik geloof niet zo in een regering die van nature iets goed doet... Ze dekken zich in voornamelijk...