Hoe kan ik zelf energie opwekken ZONDER dat het me geld kost?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Milieu
1.2K

Het beste antwoord

Als we even de investering buiten beschouwing laten, kost opwekken of omzetten van energie altijd geld. Dus bv door op de fiets via een dynamo energie opwekken kost geld. Immers, je moet je spieren gebruiken en die heeft weer energie nodig in de vorm van voedsel en voedsel kost geld. Dus wat "gratis" lijkt kost geld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

scheet laten en daar de energie uithalen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt energie niet opwekken, alleen omzetten. Stroom daarentegen kun je wel opwekken, bijvoorbeeld met de dynamo van je fiets.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
stroom is ook energie en de dynamo wordt aangedreven door de energie van degene die op de fiets zit, aangezien die inspanning levert om de wielen te laten draaien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan bijvoorbeeld iets maken aan de dynamo van je fiets. zodat je daarmee een batterijtje oplaadt
Of, zonnepanelen op het dak nemen. Maar dan moet je die wel eerst aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Fietsen....en dus niet bijv.de auto pakken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan de energie uit natuurlijke etenswaren halen voordat je deze opeet. met 10 citroenen haal je volgens mij genoeg energie om een horloge een dag te laten lopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Trek je oudste kleren aan en ga alle vuilnisbakken in de stad langs. Zet eerst de verwarming thuis uit. Verzamel een lekker gratis maaltje (pas op bedorven producten) en peuzel dit op. Trek een dikke trui aan, ren 5 minuten in het rond en ga onder een deken liggen genieten van de gratis "opgewekte" energie en lagere energierekening.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
los van de discussie over gratis is er nog de discussie over of jij het opwekt, of laat opwekken. Zonneenergie wek je niet op, maar laat je opwekken. dus je vraag is wat dubbelzinnig ook al lijkt hij duidelijk.
Volgens mij ben je op zoek naar een goedkope manier van energie opwekken zodat je duurzaam je energierekening kan verlagen. Je kan denken aan windenergie, zet een windmolen in de tuin en sluit die aan op je stroomvoorziening. Dit kan ook met zonnecellen, de terugverdientijd van de investering is ongeveer 10-15 jaar, daarna is het "gratis". Je kan natuurlijk ook een hometrainer op zolder zetten en de dynamo op het stroomnet aansluiten, maar verwacht er niet te veel van...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je kunt je meubels in brand steken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien kan je een apparaat zoals een stappenteller aan een accu verbinden. Dus als jij beweegt dat deze 'verloren' energie weer word opgeslagen. Jaren geleden had Willie Wortel (Donald Duck) zoiets uitgevonden.