Waarom beperkt afval brengen naar milieupark?

Waarom zijn er maximum hoeveelheiden afval die je mag brengen naar het milieupark? er zijn alleen particulieren welkom en dan nog mag je maar een bepaalde hoeveelheid afval per week leveren. Als de prijs er nou naar was, ok. Maar de prijzen die hun hanteren zijn eigenlijk belachelijk hoog, zeker daar het allemaal gesorteerd geleverd wordt. Ze zouden blij moeten zijn met iedere kilo die daar binnenkomt i.p.v. gedumpt te worden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Milieu

Antwoorden (1)

Omdat per gemeente is geregeld; anders krijg je een soort toerisme van mensen die in andere gemeenten waar het gratis hun afval brengen. Vaak is de hoeveelheid gebaseerd op redelijke gemiddelden zodat je niets hoeft te betalen. Wel moet je je legitimeren om vast te stellen of je inwoner van de gemeente bent.