Is het onhygiënisch om niet door te trekken na het plassen?

We hebben het hier in huis over milieu en besparen van water, en ik vroeg me af hoeveel we besparen als we niet na elk plasje zouden doortrekken en of het erg onhygiënisch om dat niet te doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Milieu
8.2K

Het beste antwoord

Urine bevat ureum en dat gaat stinken als je het langere tijd in de toiletpot laat staan. Je kent de geur wellicht uit openbare toiletten en die zijn niet altijd wat je noemt hygiënisch. Een spaarknop helpt al en er zijn nog meer mogelijkheden om water te besparen bij het toilet doorspoelen. Niet doortrekken is niet hygiënisch.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Een geur van ureum is niet onhygienisch.
En ze hebben thuis geen openbaar toilet.
Min.
tinus1969
9 jaar geleden
@Reddie, ik vind dit geen min: @MaartenVerrips noemt een zinvol punt, namelijk stankoverlast. Iig goed om te benoemen. Los daarvan, die urine is wel steriel, maar de WC pot niet.
Ritsuka
9 jaar geleden
van mij een plus, het is een waardevol antwoord door het noemen van de geur, en een bespaarknop is ook een goede oplossing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou ja...
De vraag is of het onhygiënisch is.
En hoe vervelend zo'n urinegeur ook is; onhygiënisch is het, voor zover ik weet, niet.
Ik vind het geen min waard, maar mijns inziens klopt het zinnetje "Niet doortrekken is niet hygiënisch." niet.
Volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu:
"Hygiëne is een verzamelnaam voor alle handelingen die ervoor zorgen dat mensen en dieren gezond blijven door ziekteverwekkers uit de buurt te houden."
Ik laat me graag van het tegendeel overtuigen, maar ik neig naar een plus voor Reddie.

Andere antwoorden (2)

Nee, dat is niet onhygienisch. In urine zitten geen bacterien.
Vroeger, in ons gezin van 10 personen, deden we dat nooit.
9 jaar geleden
Ja dat is goor, als iemand dat tegen kom trekken de meeste eerst door, dus daar schiet je weinig mee op.
Veder raak je zelf misschien gewend aan de geur (geur blindheid) maar een vreemde ruikt het meteen.