wat is de minimum leeftijd om een thuisstudie te mogen volgen?

Toegevoegd na 1 uur:
het gaat hier om een MBO ICT studie. wanneer je deze studie als minderjarige volgt, ben je dan ook nog verplicht naar school te gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

er zal niet echt een minimum leeftijd zijn, denk ik. als je nog leerplichtig bent dan zal je overdag gewoon naar school moeten en mag je de thuisstudie 's avonds doen. als je te jong bent om te mogen tekenen dan kun je dat doen d.m.v. je ouders te machtigen.

Het kan wel zo zijn dat degene die de thuis studie aanbied wel eisen stelt aan een minimum leeftijd. Dit i.v.m. het onderwerp.
Dit staat omschreven in de algemene voorwaarde van de aanbieder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je 1 bent en een thuisstudie wilt volgen houdt niemand je tegen. M.a.w. in zijn algemeenheid zijn er geen leeftijdgrenzen, maar voor sommige opleiding is wel een vooropleiding vereist.

Omdat je geen specifieke studie noemt, krijg je dit algemene antwoord.
13 jaar geleden
het ligt vooral aan de studie.
maar in het algemeen geld zolang je betaald mag je meedoen.