Waarom heeft de Technische Universiteit Eindhoven zo ongelofelijk weinig studenten?

Op de meeste universiteiten in Nederland zitten ongeveer 20.000 studenten ( of meer ), TU/e heeft maar ongeveer 7200 studenten. Waarom is de TU/e zo ongelofelijk klein vergeleken met de andere universiteiten in Nederland?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon in eindhoven en ik vind het enorm maar ik wist nie dat er zo weinig studenten op zaten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ook een enorm terrein, dat TU-terrein. Daarom vroeg ik me ook af waarom er zo weinig studenten op zaten.

Het beste antwoord

Omdat de studies die je daar kunt volgen (muv industrieel ontwerpen) heel erg technisch zijn en ook moeilijk. Daar is in Nederland Kennisland minder belangstelling voor.

En misschien is Eindhiven ook minder populair als studentenstad. Hoewel...Enschede?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien is het afzetgebied van Eindhoven kleiner dan van andere steden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste universiteiten bieden veel meer richtingen dan alleen de zeer specifieke technische richtingen die op de TUE kunt volgen, dus zijn er automatisch meer studenten op een 'brede' universiteit.