Kan je gewoon een wajong uitkering houden en studeren met studiefinanciering?

Ik hoorde van iemand dat dat wel kon maar weet het niet zeker.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nou dat lijkt me niet. Het is het één of het ander. Ben helemaal niet op de hoogte van de mogelijkheden met Wajong, maar logisch gedacht lijken twee toelagen me wat teveel van het goede.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat mijn bovenbuurman precies dit heeft, dus ja het kan.

Maar dit word denk ik per persoon (grondig) bekeken, ze gaan niet zomaar dubbel geld geven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor dit soort vragen kan je het CWI binnenlopen, bij het Jongerenloket heb je geen afspraak nodig. Gaat wel ergens in de middag al dicht dus kijk even op internet voor de openingstijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is inderdaad per persoon. Een auti-kennis kreeg het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook een autisme-spectrum stoornis (pdd-nos) en precies de zelfde ciz indicatie voor zorg uren per week etc. als mijn bovenbuurman, we wonen allebei op de zelfde locatie begeleid. Hij heeft een Wajong en ik ben al 2 keer afgewezen. Dus het is zeer persoonlijk. Zelfde situatie zegt nog niks.
Als je voor 1 januari 2010 bent afgekeurd val je onder de oude Wajong regeling. Bij de oude Wajong ontvang je gewoon je volledig Wajong-uitkering naast je stufi.
Bij de nieuwe regeling krijg je nog maar 25% van het min. loon als aanvulling op de stufi.
Zie ook de site van het UWV.
Het UWV zal er ook iets van willen vinden, want wie kan studeren kan misschien ook wel werken, is de redenering.
Het UWV zal het studeren stimuleren als het je kans op werk vergroot.