Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zal het UWV studiefinanciering verrekenen met mijn Wajong uitkering als ik terug naar school ga of heeft dit geen gevolgen?

Ik ben momenteel 80 tot 100% arbeidsongeschikt en wil graag gaan studeren op MBO niveau, een opleiding tot kok van 2 jaar. Nu wil ik graag weten of de hoogte van mijn Wajong uitkering word aangepast als ik ook nog een studiefinanciering erbij zou krijgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik citeer:

Heeft u vóór 1 januari 2010 een Wajong-uitkering aangevraagd? Dan kunt u naast uw Wajong-uitkering gewoon studiefinanciering krijgen. De studiefinanciering heeft geen gevolgen voor de hoogte van uw Wajong-uitkering. Let er wel op dat uw studiefinanciering omlaag kan gaan als u daarnaast inkomsten heeft, bijvoorbeeld omdat u bijverdient. Ook uw Wajong-uitkering geldt als bijverdienste. Meer informatie hierover vindt u op DUO - IB-Groep.

Heeft u op of na 1 januari 2010 Wajong aangevraagd? En heeft u recht op studiefinanciering? Dan is uw Wajong-uitkering 25% van het minimumloon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Andersom kan het ook. Je kunt je voornemen om te gaan studeren voorstellen aan het UWV. De kans is groot dat zij een deel van je opleiding zullen betalen, mits je wel kans hebt ook werk na de afronding
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding