Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Third grade, sixth grade, ninth grade... Met welke groepen in Nederland komt dit overeen?

Ik moet voor mijn studie veel artikelen en onderzoeken uit Amerika lezen. Kan iemand mij uitleggen hoe de leeftijdindeling daar is naar aanleiding van de schoolklassen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
161.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Onder school grades staat de klas en de daarbij behoorende eeftijdscategorie. http://en.wikipedia.org/wiki/American_school_system
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik had begrepen dat de "grades" van de scholen in Amerika overeenkomen met onze vroegere klassen (dus first grade is dan de 1e klas oftewel: groep 3). De klassen gaan op de lagere school tot de fifth grade en daarna gaat het over op middelbare school. In Amerika "missen" ze dus onze groep 8; 6-graders zitten daar al op de middelbare school
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kindergarten/preschool:
groep 1&2

Elementary school:
Groep 3, 4, 5, 6
Grade: 1, 2, 3, 4

Middle school:
groep 7 & 8, klas 1
Grade: 5, 6, 7

High school
Klas 2 t/m 4
Grade: 8, 9, 10

Dit is de indeling in grote lijnen, de indeling kan verschillen per school en staat. Daarnaast zijn soms de middle & high school samen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding