Third grade, sixth grade, ninth grade... Met welke groepen in Nederland komt dit overeen?

Ik moet voor mijn studie veel artikelen en onderzoeken uit Amerika lezen. Kan iemand mij uitleggen hoe de leeftijdindeling daar is naar aanleiding van de schoolklassen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
161.5K

Het beste antwoord

Onder school grades staat de klas en de daarbij behoorende eeftijdscategorie. http://en.wikipedia.org/wiki/American_school_system
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik had begrepen dat de "grades" van de scholen in Amerika overeenkomen met onze vroegere klassen (dus first grade is dan de 1e klas oftewel: groep 3). De klassen gaan op de lagere school tot de fifth grade en daarna gaat het over op middelbare school. In Amerika "missen" ze dus onze groep 8; 6-graders zitten daar al op de middelbare school
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kindergarten/preschool:
groep 1&2

Elementary school:
Groep 3, 4, 5, 6
Grade: 1, 2, 3, 4

Middle school:
groep 7 & 8, klas 1
Grade: 5, 6, 7

High school
Klas 2 t/m 4
Grade: 8, 9, 10

Dit is de indeling in grote lijnen, de indeling kan verschillen per school en staat. Daarnaast zijn soms de middle & high school samen.