Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is wiskunde dit jaar een verplicht examenvak?

Ik zelf ben niet een ster in wiskunde e wil dus graag weten of dit een verplicht vak is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
750

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Er zijn meerdere leerlingen die niet goed in wiskunde zijn en die kiezen dan voor economie. De meeste profielen vereisen of wiskunde of economie. Ligt eraan wat voor beroep en vervolgopleiding je kiest.
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden
Nee, alleen als je het in je vakkenpakket hebt.
Wel wil minister Van Bijsterveldt (onderwijs) het een verplicht examenvak maken vanaf volgend schooljaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wiskunde is geen verplicht examenvak, en ik verwacht dat dat ook niet gaat gebeuren in de toekomst. Er is teveel weerstand tegen. Er zijn immers leerlingen die uitblinken in bijvoorbeeld talen terwijl ze niks met wiskunde hebben. Ik verwacht dat een profiel of sector zonder wiskunde altijd tot de mogelijkheden zal blijven behoren. Blijft natuurlijk wel een feit dat wiskunde vaak wel gewenst of vereist is bij verschillende vervolgopleidingen. Dus als je niet slecht in wiskunde bent: altijd houden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan welk niveau je doet. Als je vmbo of mavo doet is het (nog) niet verplicht. Echter, op het havo en vwo zit het standaard in alle profielen. Het is in dat geval dus een verplicht examenvak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding