HBO Opleiding in korte tijd?

Ik wil naast mijn werk deeltijd HBO gaan volgen. Ik wil Bedrijfskundige informatica volgen. Is het mogelijk om binnen korte tijd een HBO opleiding af te ronden? Het is wel belangrijk dat het deeltijd moet zijn zodat ik daarnaast 40 uur door kan werken.

Zijn er zulke speciale scholen aanwezig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat vind jij een korte tijd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg maar 2 jaar ong, dat lijkt me nog wel realistisch denk ik...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je aardig doorwerken. Het is behoorlijk pittig 40 uur werken en deeltijd Hbo. Volgens mij staat er voor de meeste opleidingen 4 jaar met maximaal versnellen van 1 jaar door vrijstelling stage

Antwoorden (2)

Hier een algemene link naar de Hbo-opleiding Bedrijfskundige Informatica.
http://www.carrieretijger.nl/opleiding/techniek/ict/bedrijfskundige-informatica
Zowel de voltijd-, deeltijd- en duale variant worden besproken.

Hier een meer toegespitste link naar de HAN (Arnhem Nijmegen)
http://www.han.nl/opleidingen/bachelor/business-it-management/dt/
Kijk ook op de linkerkant van de site naar de links: o.a. opbouw opleiding en toelating etc.

Mijn eerste indruk is, dat zo'n deeltijdopleiding best zwaar is, het je in 2 jaar niet gaat lukken (zoals je stelt in een reaktie) en dat je minstens ook één dagdeel kwijt bent aan de opleiding. Dat zou dus betekenen, dat je minder dan 40 uur moet gaan werken, of dat je moet overleggen met je werkgever over een flexibel rooster (b.v. langere dagen maken)
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je wilt is bijna onmogelijk. Een HBO-studie doen naast een reguliere baan is zwaar. Het vraagt al je vrije tijd en je hebt weinig tot geen tijd meer over voor andere zaken. Zelfs je sociale contacten zullen er onder lijden. En dan nog, moet je behoorlijk aanpoten, om de studie in de vier jaar die er gemiddeld voor staan te voltooien. Om het in twee jaar te doen, moet je wel ongelooflijk intelligent zijn, eigenlijk moet je dan hoogbegaafd zijn. En in dat geval zou ik je aanraden om een wetenschappelijke opleiding te gaan doen.
Deeltijd is goed mogelijk om te doen. Ik kan het weten want ik heb zelf twee HBO-studies in deeltijd gedaan. Maar je moet er wel veel voor opzij zetten en doorzettingsvermogen hebben. En probeer niet het onmogelijke te doen, want dan is de kans groot dat je halverwege teleurgesteld afhaakt. Zorg dat je er ook (een beetje) plezier in hebt. Succes ermee!