Ik wil in belgie studeren maar ik woon in nederland en ik heb verblijfsvergunning soort 3 kan ik met dit document in belgie studeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Ja volgens mij wel. Als je mag werken mag je ook naar school en Belgie behoort tot de EU. Er bestaat ook nog iets als het GENT-verdrag (Geheel Europese Nederlands Taalgebied). Voor de zekerheid even checken met de belgische school.

Toegevoegd na 12 seconden:
http://www.degeschiedenisvaninburgering.nl/traject/binnen/bin032.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijf je in Nederland wonen? Heb je naast je verblijfsvergunning een paspoort om mee te reizen? Dan moet je eerst bij DUO navragen of dit kan met studiefinanciering en dan bij de opleiding in België of dit kan met jouw Nederlandse verblijfsvergunning.

Heb je naast je verblijfsvergunning geen paspoort om mee te reizen, mag je met deze verblijfsvergunning niet in België studeren of wil je in België gaan wonen voor je studie, dan zou je je verblijfsvergunning (na 5 jaar) om moeten laten zetten naar een verblijfsvergunning voor langdurig EU-ingezetenen.

Voor alle zekerheid kun je contact opnemen met Prawo of de webadvocaat van www.buitenlandsepartner.nl, dit zijn advocaten die gratis je vraag beantwoorden (ook al heb je geen buitenlandse partner...) en gespecialiseerd zijn in EU-rechten.