Wordt loting geneeskunde nou volgend jaar afgeschaft?

Ik had het gehoord en vroeg me af of het ng steeds geldt nu het kabinet is gevallen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, de gewogen loting zal worden afgeschaft,
maar nog niet volgend jaar al.
Het gaat stapsgewijs en men wil er 5 jaar over doen.

Maar omdat er nog steeds veel meer aanmeldingen zijn dan plaatsen zullen de onderwijsinstellingen zelf gaan selecteren aan de hand van criteria en procedures.

Onveranderd blijft dat studenten met gemiddeld een acht op hun eindexamenlijst altijd worden toegelaten.

En wat de politiek gaat doen:
Daar is nu nog geen zinnig woord over te zeggen.
Dat hangt af van de uitslag van de verkiezingen.