Hoeveel schooldagen heeft een schooljaar, exclusief weekend, vakantie, feestdagen? (Middelbare school).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
42.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een school moet sowieso voldoen aan de 1040 uren norm per jaar. Dat betekent bij gem. 7 uren per dag totaal 148 schooldagen op jaardbasis.

Het beste antwoord

104 dagen is het weekend (52 x 2) (dat kan ik fout hebben)

weekenden NIET meegetelt
5 dagen herfstvakantie
10 dagen kerstvakantie
5 dagen voorjaarsvakantie
5 dagen meivakantie
30 dagen zomervakantie

11 verplichte vrije dagen

Een jaar heeft 365 dagen

Al deze dagen dat je niet naar schol gaat zijn het 195 dagen

in volledige weken is dit

27 (en bijna 1 dag) weken

(gedeeld door 7, als je letterlijk elke dag naar school gaat ook op zaterdag en zondag),

dan zou het iets meer dan een half jaar zijn die je op school spendeerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zijn er nog vijf minder want het voortgezet heeft 7 weken vrij in de zomer: 35 ipv 30 dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verder kloppen die 11 verplichte vrije dagen niet: daarvan zitten er al minstens 6, soms zelfs 7 in de vakanties zelf!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt, soms is het zelfs op zaterdag en zondag, maar dan nog maakt het niet uit, het zijn wel 11 verplichte vrije dagen die op elke willekeurige dag in de week kunnen vallen. Behalve goeie vrijdag dan.. en pinksteren. Ik had het heel even naast elkaar gelegd, en heb geen dagen gevonden die in de vakantie vallen, dus ik zou wel graag willen weten welke dagen je dan precies bedoelt, lijkt me voor de vraagsteller / stelster ook wel zo handig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerste pinksterdag, eerste paasdag, koninginnedag, 5 mei, 1 januari en de beide kerstdagen! Voor de rest krijg je een vrije dag omdat dat door de weeks valt, de rest zit dus al of op een zondag of valt al in de door jou berekende vakanties.