in december 2013 mbo studie afgerond, hbo opleiding begint september 2014? als ik van jan.2014 tot augustus 2014 ga werken, heb ik dan nog recht op st

Ik krijg nu studiefinanciering mbo opleiding, deze mbo opleiding zal ik in december 2013 afronden. Hierna wil ik een hbo studie doen, maar deze opleding begint pas in september 2014. In de periode jan. t/m aug.2014 zal ik moeten werken. Moet ik dan mijn studiefinanciering stopzetten en kan ik in sept.2014 de studiefinanciering voor mijn vervolgopleiding hbo weer aanvragen?

Toegevoegd na 6 dagen:
Of is het verstandiger om dan maar een andere hbo opleiding te zoeken met een februari instroom (aansluitend op mijn mbo opleiding) zodat ik zonder onderbreking toch nog in aanmerking kan komen voor studiefinanciering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja stopzetten en dan waarschijnlijk ook je zorg toeslag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorgtoeslag stopzetten :/ ??
Waarvoor? Alleen als je echt veel gaat verdienen gaat deze omlaag, en dat berekend de belastingdienst als jij je salaris doorgeeft, maar stopzetten zou ik niet doen hoor..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'Uw inkomen is maximaal € 30.939 per jaar als u alleenstaand bent (in 2012 was dit € 35.059) en maximaal € 42.438 per jaar (gezamenlijk inkomen) als u een toeslagpartner heeft (in 2012 was dit € 51.691).' Dan zou de vraagsteller dus in 8 maanden 30.000 euro moeten verdienen (3.750 per maand). Het is niet onmogelijk maar voor een pas afgestudeerde mbo student is dit voor een baantje voor 8 maanden vrij veel..
Er wordt volgende week over gedebatteerd maar zoals het er nu uitziet ga jij helemaal geen studiefinanciering krijgen voor je HBO opleiding. Dit wordt omgezet in een sociaal leenstelsel maar je krijgt geen geld meer, je moet alles terugbetalen.

Omdat er nog niets zeker is is er niets zeker maar houd er maar geen rekening mee dat jij nog studiefinanciering krijgt voor je HBO opleiding.

Toegevoegd na 6 dagen:
Na je aanvulling: nogmaals, er is niets zeker. Vandaag is het woonakkoord door de tweede kamer gekomen maar lang niet precies zoals PVDA en VVD dat wilden. Binnenkort gaan ze proberen het sociaal leenstelsel door de tweede kamer te krijgen maar omdat nog niet eens bekend is met welke partijen ze het nu op een akkoordje willen gaan gooien, laat staan de precieze inhoud kan niemand zeggen of in februari 2014 beginnen financieel aantrekkelijker is dan in september 2014.