welk niveau is mijn diploma van VMBO-TL?

Ik ben 20 jaar, en ik krijg dit jaar mijn VMBO-TL ( voor volwassenen) diploma. Ik zou graag naar MBO willen gaan. Ik weet namenlijk het niveau van mijn diploma niet.

Toegevoegd na 1 uur:
Is het niveau 1,2,3 of 4?

11 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Het niveau van jouw diploma is VMBO-TL.

Bij de mbo opleiding van jouw keuze staat welk diploma je nodig hebt. Maar jij kunt naar de meeste mbo-4 opleidingen.

Toegevoegd na 58 seconden:
Je kunt natuurlijk ook mbo-1/2/3 doen.

Toegevoegd na 1 uur:
Een vmbo diploma werkt niet in niveau 1/2/3/4, maar je zou dus kunnen zeggen dat het niveau 4 is, aangezien het het hoogste vmbo diploma is, en je ermee naar mbo4 kan.