waar kan ik mijn havo diploma halen na mijn vmbo?

Ik heb bijna mijn vmbo gehaald, maar het is nogal lastig om op internet een goede school in noord holland te vinden waar ik kan instromen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat kan niet altijd, je zult op je eigen vmbo school moeten vragen of ze je kunnen helpen want dat is de juiste plaats. Zij zullen wel contacten hebben met havoscholen die eerder kinderen van hun heeft aangenomen.

Is je vakkenpakket wel geschikt en zijn je cijfers hoog genoeg anders word je sowieso niet toegelaten.

Er zijn teveel havo scholen in Noord-Holland om die allemaal op te geven, dit is echt iets waar jouw vmbo je mee moet helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar is geen kant-en-klaar antwoord op te geven.

Allereerst: alleen met een vmbo-t of vmbo-gl (gemengde leerweg) diploma kun je naar de havo. Niet met diploma's van andere vmbo-leerwegen. Dat wil niet zeggen, dat je automatisch toegang hebt met een vmbo-t of vmbo-gl diploma.

De school kan (zal) aanvullende eisen stellen. Bijvoorbeeld een bepaald gemiddelde. Of dat je examen hebt gedaan in bepaalde vakken. Dit kan iedere school voor zichzelf bepalen. Advies: informeer bij verschillende scholen met havo-opleiding naar hun aanvullende eisen. En zorg ervoor dat je fantastische cijfers hebt op je cijferlijst, dat zal zeker een positieve invloed hebben.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb nu bijna mijn vmbo gt diploma. Ik sta voor bijna alle vakken een 7 of 8, het enige probleem is dat op mijn school de toelatingseisen voor havo strenger zijn. Daarom moet ik voor de zekerheid een andere school zoeken voor als het hier niet lukt