Kan je op Havo 3 blijven zitten als je teveel onvoldoendes hebt?

Ik zit nu op 3 havo en heb 8 onvoldoendes 4 vieren en 4 vijven. Ik zat in de eerste op de mavo en de tweede jaar op de havo en dat ging super. Alleen dit jaar is het echt slecht gegaan, niet dat ik dom ben of zo maar alleen een te kort aan wilskracht en zelfdiscipline. Ik wil niet weer naar de mavo.
Maar als ik zak kan ik dan naar 4 mavo of moet ik naar 3 mavo (een niveau en klas zakken).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het is mogelijk dat je op 3 havo mag blijven zitten, maar dat acht ik niet waarschijnlijk met 8 onvoldoendes. Overgaan naar mavo 4 zit er ook niet in, aangezien je te weinig voldoendes hebt om over te gaan, zelfs als je de normering aanpast naar mavo.

Dus waarschijnlijk ga je naar 3 mavo of blijf je op 3 havo zitten.