Je hebt nu één jaar 'verbruikt'. Dan kun je nu nog drie jaar de prestatiebeurs krijgen. Vervolgens kun je nog gaan lenen.

"Hoelang krijg je prestatiebeurs?
Als je gaat studeren aan een universiteit of hogeschool krijg je meestal vier jaar prestatiebeurs. Daarna kun je nog drie jaar lenen. Voor langere studies kun je meer dan vier jaar prestatiebeurs krijgen. Doe je bijvoorbeeld na je wo-bachelor nog een tweejarige masteropleiding, dan krijg je één jaar extra prestatiebeurs. Ook als je na je hbo-bachelor overstapt naar een tweejarige master, krijg je één jaar extra prestatiebeurs. Je kunt ook prestatiebeurs krijgen voor een Associate-degreeprogramma. "
Computoon