Mag een directeur van een school bij een gesprek verplichten dat je ouders erbij moeten zijn?

Ik zit op het MBO en ben 19 jaar. Na gesprekken met de directeur van mijn opleiding moet ik binnenkort een gesprek met de directeur van school. Kan hij verplichten mijn ouders erbij te willen hebben of kan ik dat ook op een vriendelijke wijze afwijzen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat je als 19 jarige verplicht bent om je ouders mee te brengen in zo een gesprek. Het kan wel een advies zijn vanuit school.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De school dient je ouders zelf uit te nodigen om bij een gesprek aanwezig te zijn als je het zelf niet wil zeggen en daar stel je de achool van in kennis. Je kan je ouders dan noet weigeren bij het gesprek aanwezig te zijn.
ronron1212
9 jaar geleden
niet bij een volwassenen en dat is hij namelijk 18 geweest henrike
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Nee klopt, school mag de ouders volgens mij niet eens uitnodigen zonder toestemming van de student. Omdat de student meerderjarig is moet alle communicatie via de student verlopen. Als school toch de ouders uitnodigt, mag de student hun aanwezigheid bij het gesprek gewoon weigeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Staat dat ergens in de wet?
Ik denk dat de school de regels hier bepaalt,
er zou iets in de voorwaarden kunnen staan. Er is wel de wet op de privacy, dus de school mag niet zelf contact opnemen met de ouders en dingen bespreken, maar de school kan wel een toestemming "eisen" voor een gezamenlijk gesprek, want ik krijg het gevoel dat dit de laatste kans is voor de vraagsteller.
ronron1212
9 jaar geleden
Eisen kan d school niets hij is volwassen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Laten "kiezen" tussen een gesprek met ouders of een anders school zoeken wel..
ronron1212
9 jaar geleden
Jackd dat kan de school eisen.