Hoe belangrijk is je kennis van de Engelse taal tijdens een opleiding Rechten aan de universiteit?

Ivm mijn voornemen deze opleiding te doen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

Kennis van de Engelse taal is niet bijzonder relevant voor de opleiding an sich. De boeken van de meeste richtingen zijn in het Nederlands en de colleges ook, het heeft immers weinig zin om Nederlands recht in het Engels te onderwijzen. Dat geeft alleen maar onnodige fouten.

Verder is het naast je opleiding en na je opleiding wel van belang dat je kennis van de Engelse taal op niveau is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
vroeger moest je latijn kennen dacht ik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@spaansebabander, dat klopt. Als men HBS had n men rechten wilde studeren moest men een aanvullend tentamen Latijn doen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hogereburgerschool
Een beginnend rechtenstudent moet goed beseffen dat meer dan ooit de toekomst ligt in de Engels taal, mede door het ontstaan van een global village.
De beheersing van de Engelse taal is niet alleen vereist voor het studeren aan buitenlandse topuniversiteiten als Cambridge en Harvard, maar zorgt er ook voor dat de jurist later niet tegen onverstaanbare termen aanloopt.
Tijdens de studie krijg je ook een gedeelte internationaal strafrecht.
Rechtsgeleerdheid is een wetenschappelijke opleiding waarbij veel literatuur in de Engelse taal gelezen moet worden.

Toegevoegd na 13 uur:
Een vwo-diploma met alle profielen geeft toegang tot de opleiding Rechtsgeleerdheid. Economie & Maatschappij is het meest gangbare profiel. Het vwo-niveau van de Engelse taal wordt voldoende geacht.
Het eerste jaar van de rechtenstudie is erg theoretisch, van alles een beetje. Aan het eind van het eerste jaar wordt een BSA gegeven en blijkt vanzelf of je kennis van de Engelse taal voldoende is geweest.
Bij veel Universiteiten maakt de verplichte Taaltoets Nederlands wel deel uit van het eerste bachelor jaar, zoals bv bij de Erasmus School of Law (ESL) waar men de eerste drie jaren de rechtenstudie volgt. Een verplichte Taaltoets Engels is er niet.
Hoe belangrijk de Engelse taal voor de studie is, is ook afhankelijk van welke richting je je master (vierde jaar) wilt halen. Voor het behalen van de master in Internationaal en Europees Recht bv worden colleges in de Engelse taal gegeven en de tentamens in de Engelse taal afgenomen. Dan wordt goede kennis van de Engelse taal niet geëist maar een vereiste is het wel om een goed resultaat te behalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Je antwoord geldt bijna overal voor, maar nu juist NIET voor een rechtenstudie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In het eerste jaar Rechten aan de Erasmus krijg je maximaal zo'n 200 pagina's aan Engelse teksten, dit is extreem weinig in vergelijking met andere studies. Ik heb daar zelf het eerste jaar Rechten gedaan namelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed punt Reddie, Alleen moet je ook kunnen communiceren met mensen die onze taal niet zo machtig zijn maar als je rechten gaat doen kom je al een eind met zes jaar Engels op VWO....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vraag is: hoe belangrijk is je kennis van de Engelse taal tijdens de opleiding? De vraag is niet: is Engels tegenwoordig een specifieke toelatingseis eis voor een rechtenstudie? Dan was er nl onderstaand antwoord gegeven:
Toelatingseis is een Vwo-diploma met elk doorstromingsprofiel. In het collegejaar 2015-2016 wordt je met een HBO-propedeuse zonder vwo-vooropleiding niet meer zomaar toegelaten tot de opleiding Rechtsgeleerdheid. Kennis van de Engelse taal is geen specifieke toelatingseis. Er is geen verplichte taaltoets Engels.