Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat zijn de verplichte examenvakken voor een niveau 2 opleiding aan het MBO?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
994
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat jeffrytjuh nederlands en rekenen en waarschijnlijk vanaf 2018 ook engels bedoelt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een mbo-school geeft een mbo-opleiding vorm op basis van een beschrijving van wat een beginnend beroepsbeoefenaar moet kennen en kunnen (een kwalificatie-dossier). Studenten krijgen les op school en leren in de beroepspraktijk. Daarnaast moeten ze voldoen aan eisen voor loopbaan en burgerschap, Nederlands, rekenen en Engels bij een niveau 4 opleiding (dus waarschijnlijk ook engels voor mbo 2 en 3 vanaf 2018)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ligt er erg aan welke opleiding je gaat kiezen, bij helpende zorg en welzijn heb je bijvoorbeeld meer aan biologie en dat soort vakken dan aan economie. Bij een techniek opleiding kan je beter technische vakken hebben gekozen. Ik zou als ik jou was even informeren bij de school, maar over het algemeen doen ze er niet zo moeilijk over ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Je krijgg op het mbo ook nederlands rekenen en engels (bij ons alleen niveau 4) dus dat is ook slim om te kiezen ;).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding