Ik volg een opleiding van een halfjaar (mbo) (niv2) heb ik dan recht op sufi?

Toegevoegd na 38 seconden:
Stufi

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kunt studiefinanciering krijgen voor een mbo-opleiding als je aan de volgende voorwaarden voldoet:

• je bent 18 jaar of ouder en je hebt je aanvraag gedaan voor de maand waarin je 30 jaar wordt en hebt er dan ook recht op

• je volgt een voltijds beroepsopleidende leerweg (bol)

• je hebt de Nederlandse nationaliteit. Ook als niet-Nederlander met een verblijfsvergunning type II, III of IV kun je studiefinanciering krijgen.

Voor een MBO Niveau 1 of 2 opleiding heb je recht op studiefinanciering voor zo lang als je ingeschreven staat. Die studiefinanciering is een gift. Voor een MBO Niveau 3 of 4 opleiding krijg je voor de meeste opleidingen 4 jaar beurs. Daarna kun je nog 3 jaar lenen en reizen. Je moet je studiefinanciering binnen 10 jaar opgebruiken.