Wanneer moet ik me uitschrijven van mijn studie, ik ben al afgestudeerd. Moet ik mij per januari uitschrijven of kan dit ook per februari?

Ik heb vorige week mijn laatste cijfer van mijn studie binnen gekregen, ik ben nu dus afgestudeerd. Moet ik mij per januari uitschrijven of kan dit ook per februari? Ik heb geen vertraging opgelopen in mijn studie, dit zijn precies 4 jaar.

Ik zie op duo.nl dat ik vanaf maart 2015 geen recht meer heb op stufi. Dus als ik de hele maand februari nog stufi en ov kan krijgen wil ik daar wel gebruik van maken, ookal heb ik mijn cijfers binnen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Je hebt recht op studiefinanciering tot en met de maand waarin de onderwijsinstelling je uitschrijft. Als dat de 1e van de maande is, dan heb je over die maand geen geen recht meer op studiefinanciering.

Vraag dus bij je onderwijsinstelling na wanneer je wordt uitgeschreven en geef deze datum via Mijn DUO aan ons door. Denk er ook aan dat je je studentenreisproduct stopzet. Doe dat uiterlijk op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Vanaf de eerste van deze maand mag je niet meer met je studentenreisproduct reizen.
fisbel
9 jaar geleden
fisbel
9 jaar geleden
Het is nu 28 januari 2015. Ik zou a.s. maandag 2 februari 2015 de school bellen dat je uitgeschreven wil worden. Als de uitschrijving diezelfde dag of later in de maand plaatsvindt, heb je gedurende de gehele maand februari nog recht op studiefinanciering. Als de school mededeelt dat je al uitgeschreven bent (eind januari) heb je pech en heb je de maand februari geen studiefinanciering meer.