welke wiskunde gerelateerde opleidingen zijn er?

Hey,
Ik wil graag een wiskunde gerelateerde opleiding doen, maar geen Wiskunde studeren of wiskunde docent. Welke opleidingen zijn daarvoor?

Ik heb eindexamen havo gedaan met wiskunde a

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kunstmatige Inteligentie aan de Uni van Utrecht?
http://www.uu.nl/bachelors/bachelor/kunstmatige-intelligentie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bouwkunde of economische opleidingen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Werktuigbouwkunde en elektrotechniek hebben heel veel wiskunde. Ook veel vakken die lijken op wat je met natuurkunde hebt gehad. Wiskunde B zou daar alleen wel beter bij aansluiten.
Antoni
9 jaar geleden
Kijk eens op http://www.carrieretijger.nl/.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met wiskunde A heb je veel te weinig bagage om iets met wiskunde te doen. Daar had je op de havo B en D voor moeten doen!

Antwoorden (2)

Op MBO niveau is de opleiding tot webmaster misschien een mogelijkheid. Hierbij komt veel Wiskunde kijken. Je leert bijvoorbeeld programmeren. Ook leer je werken met internetcodes zoals HTML en Java. De opleiding duurt vier jaar. Daarna kun je op HBO niveau doorstuderen met de opleiding Mediatechnologie of een informatica opleiding.

Op HBO niveau heb je de opleiding Bedrijfswiskunde, hiervoor is echter Wiskunde B vereist.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
technische wiskunde, maar hiervoor heb je vlgns mij ook WiB nodig, als je voor je profielkeuze wist dat je iets met wiskunde ging doen was het sowiso slim om WiB en evt WiD te kiezen