Je gaat met die 6,3 het CSE in, de uitslag van je CSE, stel 6,9 wordt daarbij opgeteld en daar het gemiddelde van genomen -> 6,3 + 6,9 = 13,2. Dan krijg je het eindcijfer 7 op je lijst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
jasper040
9 jaar geleden
Oké dan heeft vakken waarvoor je een 6,4 staat herkansen eigenlijk geen zin. Als je dan door die herkansing een 6,5 staat zou je eigenlijk een 7 hebben ipv een 6. Dat zou wel veel schelen maar als het zo is zoals u zegt heeft dat eigenlijk geen nut, ja 1 tiende misschien maar nooit dat hele punt dus..?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een 6,3 staat, moet je 0,4 hoger halen voor je examen, dus een 6,7 om een 7 op je eindlijst te krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Altijd de moeite waard om een herexamen te doen. De hoogstscorende telt; you can't lose!
jasper040
9 jaar geleden
Oké dus je begint niet met afgeronde cijfers voor je centrale examen maar met gewoon 1 decimaal, en met het centrale cijfer erbij, ook met 1 decimaal komt een cijfer uit en Alleen dat cijfer wordt afgerond begrijp ik het zo goed?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Juist, maar je cijfer wordt afgerond vanaf een honderdste van je cijfer (bijvoorbeeld 6,34 wordt een 6,3)
jasper040
9 jaar geleden
Danku!