Mag mijn stage bedrijf mij zomaar ontslaan?

Zoals dus in de titel staat.
Meer uit interesse, dit is op dit moment niet aan de orde.
Ik doe BOL en loop 2 dagen stage in de week (MBO Niveau 2).

Groetjes.

Toegevoegd na 24 minuten:
(MIts je je uiteraard normaal gedraagt)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.1K
Amadea
9 jaar geleden
Als jij daar aan het lapzwansen zou zijn, of nog erger een strafrechtelijk vervolgbare overtreding begaat, ja.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja maar ik bedoel dus zomaar, als ik me normaal gedraag dus.
Erna55
9 jaar geleden
Ze mogen je ontslaan wanneer ze je vertellen waarom je niet voldoet aan je taken.

Antwoorden (2)

Ja !!behalve als eren dienst verband is of een contract . Maar iedere Stagiare kan in princiepen zo worden opgezegd . Zonder opgave van reden . Bij een bbl is ( kan ) dat anders dat is is een leerovereenkomst en dienst verband in de meeste gevallen . Er zijn wel stages waar wel een dienst verband parallel aan loopt . Voorbeeld : twee dagen stage twee dagen dienst verband . Of zo als de BBL .(beroepsgeleide leerweg ) is er naast de leerovereenkomst OOK een AO .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is inderdaad een arbeidsovereenkomst.
Deze is hetzelfde als die voor BBL leerlingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
BBL en BOL zijn volgens mij wat betreft arbeidsvoorwaarden hetzelfde. Je leert én je werkt, school en stage. Alleen ligt de verhouding tussen werken en leren anders
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nogmaals BBL is indienst met een AO ( meestal Bep tijd ) en een leerovereenkomst . Een bol heeft een overeenkomst met de school en geen AO met de stage biedende werkgever . Behalve Vd eventuele extra werkdagen .
Dat staat in je stageovereenkomst. Meestal kan de stage in overleg met de stagiair of de leerkracht beëindigt worden. Dit kan ook met nutteloze reden zoals: er is geen werk/tijd meer voor de stagiair.