hoe kan je met een havo-diploma de studie Engelse taal en cultuur op de universiteit studeren?

Ik zit in mijn eindexamenjaar en ik heb mij aangemeld voor de studie mondzorgkunde op het HBO. Deze studie heeft een decentrale loting en daarom heb ik een plan B en dat is om logopedie te sturen. Mijn zus heeft mij vertelt dat je met een propedeuse naar de universiteit kan gaan. Klopt dit? hoe zit het eigenlijk in elkaar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat klopt, bij veel universitaire studies kun je behalve met een Vwo-diploma ook toegelaten worden als je een HBO-propedeuse hebt behaald. Zeker bij niet-verwante opleidingen moet er dan soms wel een schakelprogramma worden gevolgd en het is ook niet een route die wordt aangeraden (het percentage uitvallers is hoger in vergelijking met studenten die van het VWO komen) maar het is - voor een aantal studies althans - wel mogelijk.