Is Nederlands in andere landen een verplicht vak in het onderwijs?

Wij leren in de onderbouw van de middelbare school allemaal verplicht Engels, Duits en Frans. Is het Nederlands in andere landen soms ook verplicht? Zo ja, welke? Zo nee, waar wordt het wel veel aangeleerd?

Ps, ik doel dan wel op landen waar het Nederlands geen officiële taal is. ;)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
ronron1212
9 jaar geleden
Nergens. Nederlands is een te klein taalgebied. Engels en Duits zijn veel belangrijkere talen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgensmij is het Nederlands sinds een aantal jaar een verplicht vak in Wallonië.

Het beste antwoord

In Duitsland op de Rijn en binnenvaart opleiding krijgen ze Nederlands
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En in België? Of alleen het Vlaams sprekende gedeelte misschien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel belgie zelfs het Franstalig gedeelte krijgt Nederlands
SimonV
9 jaar geleden
De vraag gaat over in welk land Nederlands verplicht is, in Duitsland dus niet (tenzij in dit specifieke geval). En ik lees hier nergens dat Nederlands een verplicht vak is:
http://www.binnenschiffer-online.de/binnenschifffahrt/die-binnenschifffahrt/ausbildung-zum-binnenschiffer.html Maar als het klopt toch een leerzaam antwoord!