Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen HBO(Informatica) en HBO(ICT)?

Hallo, ik ga binnenkort naar Havo 4 en wil later zo ver mogelijk doorstuderen in de ICT. Ik ben met name geinteresseerd in programmeren. Zit er verschil in deze twee opleidingen? Zoja, welke en wat kan ik het beste kiezen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.8K
SimonV
9 jaar geleden
In de opleiding HBO-Informatica leer je software en informatiesystemen ontwikkelen. HBO-ICT is doorgaans een combinatie van de opleidingen Informatica, Technische Informatica, Business IT & Management en Informatiedienstverlening en -Management. http://www.carrieretijger.nl/opleiding/techniek/ict/informatica

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In de opleiding HBO-Informatica leer je software en informatiesystemen ontwikkelen. Dus als je vooral geïnteresseerd bent in programmeren, zou dit de juiste opleiding voor je zijn.

HBO-ICT is doorgaans een combinatie van de opleidingen Informatica, Technische Informatica, Business IT & Management en Informatiedienstverlening en -Management.

Om het aanbod helderder en transparanter te maken, wordt vanaf schooljaar 2015–2016 een flink aantal opleidingen opgeheven of samengevoegd. Zo kennen veel hogescholen vanaf 2015 alleen nog maar de brede bachelor HBO-ICT. Enkele instellingen blijven hun informatica-opleidingen echter apart aanbieden.
(Lees meer...)
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartelijk dank voor de reactie!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding