Wat is het verschil tussen HBO(Informatica) en HBO(ICT)?

Hallo, ik ga binnenkort naar Havo 4 en wil later zo ver mogelijk doorstuderen in de ICT. Ik ben met name geinteresseerd in programmeren. Zit er verschil in deze twee opleidingen? Zoja, welke en wat kan ik het beste kiezen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.8K
SimonV
9 jaar geleden
In de opleiding HBO-Informatica leer je software en informatiesystemen ontwikkelen. HBO-ICT is doorgaans een combinatie van de opleidingen Informatica, Technische Informatica, Business IT & Management en Informatiedienstverlening en -Management. http://www.carrieretijger.nl/opleiding/techniek/ict/informatica

Het beste antwoord

In de opleiding HBO-Informatica leer je software en informatiesystemen ontwikkelen. Dus als je vooral geïnteresseerd bent in programmeren, zou dit de juiste opleiding voor je zijn.

HBO-ICT is doorgaans een combinatie van de opleidingen Informatica, Technische Informatica, Business IT & Management en Informatiedienstverlening en -Management.

Om het aanbod helderder en transparanter te maken, wordt vanaf schooljaar 2015–2016 een flink aantal opleidingen opgeheven of samengevoegd. Zo kennen veel hogescholen vanaf 2015 alleen nog maar de brede bachelor HBO-ICT. Enkele instellingen blijven hun informatica-opleidingen echter apart aanbieden.
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartelijk dank voor de reactie!