Kan je een snuffelstage lopen bij een dierenarts in een dierentuin?

Ik wil later dierenarts worden zit nu in 3 VWO, en heb al bij een normale praktijk stage gelopen maar wil graag in een dierentuin met een dierenarts meelopen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.2K
tinus1969
9 jaar geleden
Ik denk dat dierentuinziekenarts platgebeld wordt met dit soort verzoeken. Ik geef je weinig kans.

Antwoorden (1)

Ja het enige wat je moet doen is, een dierenarts bellen die in de dierentuin werkt, en hem / haar duidelijk en enthousiast vertellen waarom je daar graag stage wilt lopen.

Hou er rekening mee dat er meer liefhebbers zijn, dus of heel enthousiast bellen, maar beter nog ga er langs en vraag naar de dierenarts, en vertel hem waarom je het zo graag wilt.

veel succes!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, het klinkt alleen makkelijker dan dat het is. Om het telefoonnummer/emailadres van een dierenarts te krijgen, bij de dierenarts in ouwehands was het vrij simpel maar om het telefoonnummer van de dierenarts van Burgers' Zoo of Beekse bergen te krijgen is tot nu toe zeer moeilijk.
Bij Ouwehands overig is het niet mogelijk mede doordat de dierenarts niet fulltime in de dierentuin bezig is en in zijn eentje een praktijk runt en daardoor nogal een zware tijdsdruk heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is een mail sturen naar de dierentuin niet makkelijker? Iedere dierentuin heeft een site met een contactformulier o.i.d. Daarheen een mail sturen met uitleg wat je wil en het verzoek jouw mail door te sturen naar de arts is mogelijk makkelijker. Dan kan die weer reageren als het hem / haar uitkomt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je er persoonlijk heen gaat (kondig je komst aan per brief en houd er rekening mee dat men je probeert af te wimpelen) dan heb je beslist meer kans. Voor een e-mail hoef je immers weinig moeite te doen. En doe het in deze tijd van het jaar nu de dierentuinen niet vol met bezoekers zitten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou alle dierentuin langs gaan en hun vragen of jij mee mag lopen met de dierenarts, mits de dierenarts het goed vindt. Hoe er rekening mee dat de dieren arts zoals je zelf aangeeft het heel druk heeft en het mee lopen niet gratis zal doen.
Het is nog gemakkelijker om mee te lopen met een verzorger en proberen aanwezig te zijn als de dierenarts langs komt dan omgekeerd. En vergeet niet de speciale dierentuinen niet zoals aviafauna of dolfinarium.