Zijn de N-termen voor de examens elk jaar ongeveer hetzelfde?

Ik heb het HAVO examen geschiedenis gemaakt dit jaar en heb net mijn aantal punten berekend. Nu zie ik dat de N-term de voorbijgaande jaren respectievelijk vanaf 2012 altijd 1,6 waren (inclusief de her-examens) en vorig jaar zelf 1,7 en 1,8. Kan ik dus voor dit jaar weer dezelfde N-term verwachten of kan dat weer ineens 0,9 zijn? (bij N-term 1,4 heb ik een voldoende namelijk)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Powergen
8 jaar geleden
Ieder examen is anders, vandaar ook die N-normen. Dus naar de afgelopen jaren kijken heeft niet heel veel zin.

Antwoorden (1)

Hoi! Stressend he, die examens? Ik had ze vorig jaar ook. Met de N-norm bedoel je gewoon de norm toch? De bepaling van die norm, of het nu 0.7 of 1.5 wordt ligt aan de moeilijkheid van het examen en het aantal klachten dat LAKS binnenkrijgt. Wel zinnige klachten, natuurlijk. Als het examen moeilijk is gaat de norm omhoog. Was het erg makkelijk dan gaat de norm omlaag. (Engels was bij mij 0.0) Dus veel klagen bij LAKS over moeilijke vragen! :p