bestaat er een thuis cursus van Cesar Millan?

Ik ben geïnteresseerd in de werkwijze van Cesar Millan nu schijnt er een cursus te bestaan van hem maar kan je dit thuis doen of moet je ergens heen en hoe heet dat?

Toegevoegd na 19 uur:
Ik heb geen problemen met mijn hond of welk ander hond dan ook maar wil graag zo.n cursus volgen zoals bv bij nti dierenverzorging maar dan de techniek die hij doet te leren

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Antoni
8 jaar geleden
Cesar Millan heeft diverse boeken uitgebracht, die (ook) vertaald zijn in het Nederlands. Het lezen van die boeken en het opvolgen van de adviezen daaruit kan je al een heel stuk op weg helpen!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je mishandeling een goede werkwijze vindt, ben je bij Millan aan het juiste adres.
Ik ben op z'n zachtst gezegd niet gecharmeerd van schokbanden en wurgkettingen. Als je je hond niet op een positieve manier kunt opvoeden, moet je er wat mij betreft gewoon niet aan beginnen.
Rieneke1
8 jaar geleden
Eens met Rabelais.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die 'wurgbanden' enzo worden alleen gebruikt bij zwaar psychisch gestoorde honden. Net als mensen hebben ze extra hulp nodig. Niet alles kan met zachte hand opgelost worden. Zo werkt het dierenrijk ook niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Onzin, die methodes worden alleen gebruikt bij honden die anders afgemaakt moeten worden.
Ivana
8 jaar geleden
Van iedere cursus moet je alleen die onderdelen gebruiken die je aanspreken. Als je er zelf niet achter staat, werkt niets. Daar waar Cesar Millan de harde methode gebruikt, is dat het laatste redmiddel om een hond in leven te houden. Deze honden zijn dan vaak door mensen-opvoedingsmethodes verknipt geraakt en wel zodanig dat een softe aanpak absoluut niet meer werkt. Honden waarbij ieder ander de stekker er uit zou trekken hebben bij hem tenminste nog een levenskans. Wat iedereen vergeet is dat Cesar Millan op de eerste plaats probeert, mensen op te voeden en de mens inzicht te verschaffen in het "wezen hond". Een hond is geen kind, je bent niet de slaaf van je hond, een hond heeft leiding en duidelijkheid nodig en... een hond heeft ten slotte liefde, voeding, bescherming en aandacht nodig. Hij slaat geen van deze zaken over. Iedereen die Cesar Millan afkeurt hamert op zijn straffe methoden, maar voor zeer veel honden brengt hij alleen duidelijkheid aan. Ik sta volkomen achter hem.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er is toch een behoorlijke consensus onder trainers en dierenartsen dat je agressie niet met agressie moet bestrijden.
Het advies dat je een agressieve hond op de rug moet rollen om 'm te domineren heeft bijvoorbeeld al heel wat hondenbeten opgeleverd... Agressie bij honden heeft veelal een medische oorzaak. Een agressieve hond met bijvoorbeeld heupdysplasie op een loopband zetten als onderdeel van de dominantie die je zou moeten uitoefenen is simpelweg dom.
Ook een lage serotoninespiegel is een veel voorkomende oorzaak van agressie bij honden. En ook dat verhelp je niet met een schokband of wurgketting. Bovendien is Cesar's basisvisie nogal gemankeerd.
Hij gebruikt roedels wolven als voorbeeld voor een model gebaseerd op dominantie. Binnen een roedel wolven is er echter zelden sprake van dominantie. Daar komt bij dat honden, in tegenstelling tot wolven, al millennia onder mensen leven. Honden worden al 15.000 jaar gedomesticeerd. Deze één op één vergelijken met wolven is absurd. Om nog maar niet te spreken over zijn claim dat vrouwen door een hond niet snel als leider worden gezien omdat alle dieren liever een dominante leider zouden volgen. Vrouwen zijn volgens Millan te lief voor dieren. Er is hier dus sprake van een seksistische fantast die denkt dat de ideale omgang met een hond er een van dominantie en onderwerping is. Het is (blijkbaar) legaal; ik moet er niets van hebben.
Ivana
8 jaar geleden
Jij verwart dominantie met machtswellust. Van echte dominantie zal je bij dieren geen andere uiterlijke tekenen zien dan leiderschap, in die zin dat de andere dieren tonen dat een bepaald dier het heft in handen heeft. In een hondenroedel heerst harmonie (zolang een mens zich afzijdig houdt). Te veel vrouwen zien hun hond als vervanging van kinderen en gedragen zich daar ook naar. De beste hulp en assistente van Millan is trouwens een vrouw. Mannen zijn korter van stof en gaan niet in discussie met een hond. Ze willen dat de hond volgt, zonder verder uitleg te hoeven geven. In zoverre ga ik (als vrouw) echt mee in zijn bewering dat in sommige gevallen de hond de vrouw niet als leider kan zien. Dat je een hond op zijn rug moet leggen als hij weerspannig is, is trouwens een Martin Gaus verhaal, waar ik me met hand en tand tegen heb verzet. Heel veel van de trainers die nu tegen de methode van Millan ageren, hebben de slipketting methode van Martin Gaus met overgave aangeprezen en bijgebracht aan de cursisten. Alsof de hond een eenheidsworst is werden alle trucjes bij elk hond-menskoppel onverminderd opgelegd en aangeleerd, zonder naar karakter of intelligentie van baas en hond om te zien. En waar de softe theorie en praktijk, het voeren van hele maaltijden aan beloningen, toe leidt, kan je zien in de producten die de straat terroriseren en keffend en bijtend mij en mijn hond belagen. Ik ben het met je eens dat agressie kan voorkomen door pijn en hersenafwijkingen, Maar ik denk dat de oorzaak in de meeste gevallen gezocht moet worden in menselijke fouten bij de opvoeding en onwetendheid over de leefwereld van de hond zelf. Als hier gevraagd wordt: "hoe kan ik mijn pup het bijten afleren", ga ik eerst uitleggen waarom een pup bijten moét en vervolgens dat je de pup niet mag straffen, omdat hij argeloos de eerste de beste 'bijtring' pakt omdat hij tanden krijgt. En gebruik nooit meer de term: seksistische fantast. Dat is in dit geval volkomen misplaatst.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ben het helemaal met Ivana eens!
Zou je graag plussen! :-))

Het beste antwoord

Charmed, ik heb hier een adres voor je in Nederland. Deze trainer werkt volgens de werkwijze van Cesar Millan: http://www.devakantiehond.nl
Zijn adres vind je op de site, in SOEST (Vlakbij Utrecht dus)

Hartelijke groet, Ivana