Kan een profiel worden gewisseld later op de middelbare school?

Mijn dochter zit nu in 3vwo. Ze wil graag natuurkunde kiezen, maar weet niet zeker of dat gaat lukken.
Ze heeft nu een N&T profiel (Duits, wisB, Biologie, Informatica) met misschien als extra vak aardrijkskunde. Maar als ze in de 5e zegt, ik wil toch geen natuurkunde. Kan ze dan overgaan naar een N&G profiel (Duits, wisB, Aardrijkskunde, Informatica); geen natuurkunde dus.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
voor zover ik weet niet
Erna55
8 jaar geleden
Je zegt: " ik weet niet zeker of dat zal lukken" .
Heeft ze nu een slecht cijfer voor natuurkunde ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je mag schuiven tussen de profielen zolang je maar een profiel houdt en door een extra vak te laten vallen. Op de school van mijn zoon MOET je een extra vak kiezen maar na een bepaalde periode mag je dat laten vallen. Dus als je ziet dat ze door het laten vallen van natuurkunde nog steeds een N&G profiel heeft dan mag het maar overleg het voor de zekerheid op school en ga niet uit van wat je hier hoort. Hier MAG je geen natuurkunde kiezen als je niet al te best staat overigens.

Antwoorden (2)

In overleg met de schoolleiding kan er worden gekozen voor een ander vakkenpakket. Hier betreft het echter een compleet ander profiel. Echter denk ik niet dat dat zo'n groot probleem is. Je kan dit natuurlijk altijd aan de coach/mentor vragen voor extra zekerheid.

Toegevoegd na 51 seconden:
Compleet ander profiel bedoelde ik ook weer niet. Het komt erop neer dat je door geen natuurkunde te kiezen maar aardrijkskunde moet afstappen van N&T
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een vriend van me is van N&T naar C&M overgestapt (zo ongeveer de grootst mogelijke wissel), en dit ging, de gemiste stof moest ingehaald worden maar verder was het geen probleem!