Wanneer kun je studeren in het buitenland?

Ik ben 17 en ik ga na de vakantie de mbo opleiding personeel en arbeid doen.

Het lijkt me leuk om een studie in Amerika te volgen.

Mag ik wel in het buitenland studeren? hoe zit dit en waar moet ik rekening mee houden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Beste, op je 17e mag je studeren in het buitenland. Je kunt dit doen via verschillende organisaties, wat ik in ieder geval op het internet heb gevonden (zie bronnen).
Zij bieden bijvoorbeeld aan om een half jaar of een jaar naar een 'high school' te gaan.
Er zijn wel dingen waar je naar moet kijken, zoals het regelen van een visum. En als je in de loop van de tijd, als je in het buitenland zit, 18 jaar word zul je ook toemaken krijgen met de studiefinanciering van DUO. Dan is het slim om daar ook alvast wat onderzoek naar te doen. Voor het krijgen van de studiefinanciering moet je echter wel in Nederland ingeschreven staan bij een opleiding, dus moet je via die opleiding naar het buitenland.