Heeft de lagere school een bepaald nivo? Zo ja welke?

Kinderen gaan na de lagere school naar het vmbo havo of vwo. Maar kun je de lagere school ook een dergelijk nivo geven?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik bedoel dus niet nivo in de zin van stadium maar van moeilijkheidsgraad

8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Lagere school dus het basisonderwijs
Antoni
8 jaar geleden
@Kangebeuren, een leerling kan toch blijven zitten in een groep op de basisschool? Dat betekent toch dat men aan het einde van ieder schooljaar een bepaald (bereikt) niveau van de leerling(en) verwacht?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Antoni dat is een jaar. Zoals HAVO ook meerdere jaren kent. Op een basisschool kent men geen echte niveaus. Hoogstens de speciale klassen voor hoogbegaafden en de speciale scholen voor zwakbegaafden(SBO). In de regel is er dus 1 niveau met meerdere jaren.

Antwoorden (1)

Dat is het niveau basisonderwijs.
Amadea
8 jaar geleden
erotisi
8 jaar geleden
Maar is aan die basis ook een moeilijkheidsgraad te geven? Stel je haalt altijd een 9, haal je met dezelfde inspanning dan ook een 9 op het vmbo havo of vwo?
Amadea
8 jaar geleden
Nee. Net zo min als dat je kunt zeggen dat de VWO-'er die met zesjes is geslaagd een hoger niveau zou hebben dan hij of zij die achten op de cijferlijst heeft staan. Ze beheersen in principe dezelfde lesstof.
Amadea
8 jaar geleden
uh, andersom...
Ivana
8 jaar geleden
Er is ook nog zoiets als een mate van beheersen en dat wordt uitgedrukt in het cijfer. Dus wel door dezelfde stof gegaan maar de beheersing ligt hoger bij een hoger cijfer.
In principe zou een kind met negens op de basisschool, dit kunnen voortzetten op het middelbaar onderwijs. Maar dan gaan een aantal andere zaken meespelen die roet in het eten kunnen gooien. Puberteit, verkeerde vrienden, ouders in scheiding enz.