Hoe werkt het amerkaanse schoolcijfersysteem?

hoeveel is een?
A-denk 10
B-denk 8/9
C-denk 6/7
D-denk 3/4/5
E-denk 2
F-denk 1
maar kan het mis hebben

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://en.wikipedia.org/wiki/Academic_grading_in_the_Netherlands\ naar beneden scrollen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://en.wikipedia.org/wiki/Academic_grading_in_the_Netherlands
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
volgens mij klopt het inderdaat dat 10 kan niet worden omgezet.
9/8,5 = A+
8/7,5 = A/A-
7= A-/B+
6,5 = B+/B
6 = B/B-, C
5,5 = D
5 en lager = F
de E bestaat niet, het is namelijk zo dat de F voor Fail staat.

Het beste antwoord

Het Amerikaanse systeem is vergelijkbaar met het systeem dat in Duitsland wordt gehanteerd, waar 1 = A t/m 6 = F.

Er kunnen dus zes mogelijke uitkomsten voor een toets of rapport zijn :
1 / A = zeer goed
2 / B = goed
3 / C = voldoende
4 / D = bevredigend / kan nog net
5 / E = matig
6 - F = slecht.

De vergelijking met Nederlandse cijfers gaat dus niet helemaal op. Een "straight A-student " hoeft dus ook niet altijd alles goed te hebben (de in Nederland ook vrij uitzonderlijke tien) maar grofweg altijd -n in elk geval gemiddeld - cijfers "boven de 8". Daarvan zitten er in elke klas dus altijd wel een paar, in tegenstelling tot iemand die in Nederland uitsluitend tienen zou halen - dat is extreem zeldzaam.

Een D is nog nét geen onvoldoende, maar wordt door leerlingen vaak wel zo gezien. Je mag er echter wel eentje hebben om over te gaan / te slagen als de overige cijfers in orde zijn. Daar speelt natuurlijk ook bij mee dat je niet zoals in Nederland vakken kunt laten vallen voor je eindexamen waar je heel slecht in bent, maar gewoon ook voor alle vakken op je eindlijst beoordeeld wordt (al is het schriftelijk-examendeel niet voor alle vakken en wordt voor een deel van de cijfers op de eindlijst je gemiddelde gebruikt).

Een E laat duidelijk zien dat je echt tekort schiet op een vak, een F betekent dat je het ook niet eens geprobeerd hebt.

Soms wordt er nog wel eens een beetje nuance aan de cijfers gegeven door het plaatsen van een plusje of minnetje. Daarmee is een A+ echt het beste cijfer dat heel dicht in de buurt komt van een tien, en meestal alleen gegeven wordt als een test echt foutloos is gemaakt.

Wanneer de uitslag heel nauwkeurig bepaald moet worden, geeft het cijfer (de letter) aan welk pecentage van een test goed gemaakt moet zijn om dat cijfer te kunnen halen.
Voor een A+ 97 t/m 100 %
Voor een A 93 t/m 96.9 %
Voor een A - 90 t/m 92,9 % etc . (Zie bron).

Als je daar de vergelijking met Nederlandse cijfers doortrekt, zie je dus dat in Amerika alles onder een 6 dus al echt zwaar onvoldoende is (E-F = Minder dan 59,9 %)

Toegevoegd na 2 minuten:
Om een simpele vergelijking te houden :
A = 9 en hoger
B = 8 tot 9
C = 7 tot 8
D = 6 tot 7
E en F - 6 en lager
(Waarbij in de praktijk vooral de inzet van de leerling bepaald of het een E of een F wordt.)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

10 kan niet worden omgezet.
9/8,5 = A+
8/7,5 = A/A-
7= A-/B+
6,5 = B+/B
6 = B/B-, C
5,5 = D
5 en lager = F

Toegevoegd na 4 minuten:
Een 9,5 kan ook niet worden omgezet.
Het is een veel globaler systeem dan het onze en de zwakste leerlingen komen goed weg. Alles onder de 5,5 is even slecht :-)

Toegevoegd na 7 minuten:
En waar mijn bron de E heeft gelaten? Ik weet het niet.
Computoon
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus als iemand in Amerika alles goed heeft krijgt hij een A+ welke je niet hoger dan een 9 kan zien? Dat is raar. https://en.wikipedia.org/wiki/Academic_grading_in_the_Netherlands A+=10
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je een bron hebt, kan je die dan ook geven @computoon
Computoon
8 jaar geleden
Typ in Google Amerikaanse school cijfers en kies dan het artikel "cijfers omzetten naar Amerikaanse en Canadese cijfers' (Als ik wist hoe ik linken kon kopiëren en plakken bij beantwoording van vragen via mijn mobiele telefoon, zoals nu, was dat voor iedereen handiger...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gewoon de tekst ingedrukt houden en en wachten tot je een popupje krijgt.
Computoon
8 jaar geleden
Dank je wel!
Volgens:
https://www.studyinholland.nl/documentation/grading-systems-in-the-netherlands-the-united-states-and-the-united-kingdom.pdf

10 -- A+
9.5 -- A+
9 -- A+
8.5 -- A+
8 -- A
7.5 -- A
7 -- B+
6.5 -- B
6 -- C
5.5 -- D
5 -- F
4 -- F
3 -- F
2 -- F
1 -- F