Wat betekent de pijl bij natuurkunde?

Een pijl met een punt ( [punt in het midden]---->), wat houdt dat in?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan je een link naar een plaatje geven? Het is mij niet duidelijk wat je bedoelt
Bordensteker
8 jaar geleden
Ik vermoed dat het met de voorstelling van een vector te maken kan hebben.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vector_%28wiskunde%29
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad Bordensteker, bedankt!

Het beste antwoord

De pijl vanuit een punt wordt in de natuurkunde gebruikt om een kracht als een vector voor te stellen.
8 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Ik las de vraag alsof de pijl in een formule stond (zoals in een reactievergelijking) maar het kan zo simpel zijn.
Goed antwoord, Bordensteker ! (+)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ook van mij een plus. met de pijl geef je de richting waarin de kracht werkt, aan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Wordt ook vaak gebruikt om "wordt" aan te geven. Dit om niet al te veel = achter elkaar te hebben