Welke Geneeskunde specialisatie heeft het minst Wiskunde?

Hey!

Ik ben zeer goed in Biologie etc, maar gemiddeld in Wisk.

Is er een job in geneeskunde dat weinig Wiskunde bevat?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
tinus1969
8 jaar geleden
beetje vroeg om je daar zorgen over te maken. ga eerst de studie maar eens doen, specialisatie komt pas na een jaar of 6.

Antwoorden (1)

Hoi,

Het ligt er maar net aan waar je ongeveer woont en wilt studeren/werken.
Zelf woon ik in Groningen, en bij de RUG heb je ofwel wiskunde A of wiskunde B nodig. Als je slecht bent in wiskunde kun je soms tegen problemen aanlopen tijdens je studie Geneeskunde, omdat het vak natuurkunde hier ook in is verwerkt, waar je de wat pittigere wiskunde B voor nodig hebt. Natuurkunde kun je ook combineren met wiskunde A, maar dat ligt maar net aan de middelbare school waar je op zit, welk schoolniveau je doet en naar welke universiteit je wilt.
Hieronder staan een paar linkjes naar universiteiten met de toelatingseisen.

Groetjes,

Clavdivs