Kan ik een 4 halen voor mijn engels examen op havo? 2016

Als ik dan afgerond se+ce een 5 afgerond sta, en de rest van de kernvakken een 6. Mijn gemiddelde van alle examen cijfers is dan oook een 5,5. Kan ditt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.9K
Amadea
7 jaar geleden
Waarom niet een 6? Zo moeilijk is Engels toch niet...
Amadea
7 jaar geleden
Er zijn bijvoorbeeld sollicitatieprocedures waarbij om een cijferlijst gevraagd wordt. Betreft het een functie waarbij kennis van de Engelse taal gevraagd wordt, dan is het gênant om met een 4 aan te komen zetten! (En het verkleint de kans dat jij geselecteerd wordt).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jjaa okee, ik kan niet alles makkelijk vinden. Maar je weet dus niet als dit mag?

Antwoorden (1)

Nee, als je bedoelt dat die 4 het afgeronde eindcijfer is.
In de groep Ne, En en Wi mag maar 1 afgeronde 5 op de eindlijst voorkomen.

Toegevoegd na 2 minuten:
"Wanneer ben ik geslaagd voor het eindexamen havo of vwo?

Je slaagt voor het eindexamen van havo of vwo wanneer je gemiddeld een voldoende haalt voor alle vakken van het centraal examen. Én je maximaal één 5 haalt voor de een van de vakken Nederlands, Engels of wiskunde.
Slagen havo en vwo

Of je zakt of slaagt voor de havo of het vwo hangt af van je cijferlijst. Je cijferlijst bestaat uit:

    eindcijfers voor de verplichte vakken waarin je examen deed;
    eindcijfers voor de keuzevakken waarin je examen deed;
    het combinatiecijfer.

Combinatiecijfer

Het combinatiecijfer is het gemiddelde cijfer van vakken waarvoor je geen examen doet. Dit zijn:

    maatschappijleer;
    het profielwerkstuk;
    algemene natuurwetenschappen (vwo) (tot examenjaar 2017);
    een aantal keuzevakken. De keuzevakken kunnen per school verschillen.

Voor culturele en kunstzinnige vorming en lichamelijke opvoeding moet je een ‘voldoende’ of ‘goed’ hebben. Vanaf schooljaar 2017 – 2018 krijg je ook voor culturele en kunstzinnige vorming een cijfer dat meetelt in het combinatiecijfer.
Cijfers centrale examens

Je bent geslaagd als je gemiddelde cijfer voor de vakken van het centrale examen ten minste een voldoende is. Dat is onafgerond een 5,5. Is dat zo? Dan geldt aanvullend 1 van de volgende voorwaarden:

    alle eindcijfers zijn een 6 of meer;
    1 eindcijfer is een 5 en alle andere eindcijfers een 6 of meer;
    1 eindcijfer is een 4 en de overige eindcijfers zijn een 6 of hoger én het gemiddelde van alle eindcijfers is een 6.0 of hoger;
    voor 2 vakken de eindcijfers 4 en 5 of 2 x 5 en het gemiddelde van alle eindcijfers is 6.0 of meer.

Deze eisen gelden ook als je vanuit het voortgezet onderwijs voor 1 of meer vakken naar het voortgezet algemeen volwassenenonderwijs (vavo) gaat.

Berekenen gemiddeld cijfer centraal examen

Ga bij het berekenen van het gemiddelde cijfer van het centraal examen uit van het onafgeronde cijfer. Je moet ten minste een 5,5 halen. Daarna gelden de overige uitslagbepalingen. Heb je gemiddeld een 5,4 gehaald? Dan ben je gezakt.

Eindcijfers Nederlands, Engels en wiskunde

Bij je eindcijfers in het rijtje Nederlands, Engels en wiskunde mag je maar één 5 hebben. Voor de andere 2 vakken moet je dan een voldoende halen, dus 6 of hoger. (...)"
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb voor mijm schoolexamemcijfer een 6,9 en mijn centraal examen cijfer een 4,3.
Dit is afgerond nog een 5,6. Alleen is mijn vraag als ik die 4,3 überhaupt wel mag halen op mijn centraal examen?
Computoon
7 jaar geleden
Als je dat bedoelt:
Ja. Je mag een 4 halen voor Engels op het centrale eindexamen. (Lager is gezakt en nog een 4 voor een ander vak ook). Maar... dan moet het gemiddelde van alle centrale eindexamencijfers nog steeds minstens 5,5 zijn.
Bovendien moet het schoolexamen Engels dan minstens een 6 zijn om niet onder de 5 te komen. Die heb je kennelijk. Uiteraard moet je ook nog blijven voldoen aan de andere slaag-/zakregels.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Okeee, heeel erg bedanktt!