mag een kapper je zomaar weigeren 50 min voor sluitingstijd?

We liepen vanavond in de stad en zagen een kapper die volgens het bordje tot 20:00 open zou zijn. Nou was mijn man toe aan een knip beurt en er zat niemand te wachten. We lopen naar binnen om 19:50 en horen zonder dat ze vraagt wie er geholpen moet worden en wat er gedaan moet worden dat het niks meer word vanavond. Als reden dat ze alleen is en alles nog moet opruimen. Er waren geen andere klanten. Mag dit zomaar? Ik begrijp heus wel dat ze zoiets zegt als we 10 min voor sluitingstijd waren binnen gekomen maar 50 min voor sluitingstijd al nee verkopen vind ik toch niet klantvriendelijk.
Of verwacht ik nou echt teveel?

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry we kwamen om 19:10 binnen lopen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

in die resterende 50 minuten had er een aardig kapsel tevoorschijn kunnen komen. lijkt me niet terecht dat je geweigerd werd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Het mag zeker. De kapper is namelijk eigen baas. Maar het is niet zo slim van de kapper. Het is inderdaad niet klantvriendelijk, hierdoor jaag je klanten juist weg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou als ik jou was een keer terug gaan naar de kapperszaak en dit verhaal vertellen aan de eigenaar. Grote kans op een gratis knipbeurt :P
Het is haar winkel, dus zij is de baas.
Ze neemt wel de kans dat je nooit meer terugkomt, dus of het slim van haar is, is een tweede...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich zou een klant om 19.10 uur nog makkelijk geholpen kunnen worden. Zeker als er staat tot 20.00 uur.
Het kan zijn dat de kapper een dringende reden had om eerder te sluiten, maar dat zou dan toegelicht moeten worden. Dan zouden jullie er wel begrip voor hebben gehad.

Juist als het rustig is zou je man zo kunnen gaan zitten en tien minuten later klaar. Beetje gek, van die kapper. Is niet volgens de regels. Ben ik met je eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raar is het wel
maar het is haar zaak dus al weet je de reden niet volledig. en dat was misschien ook prive
ze heeft dat recht al is het inderdaad niet erg klantvriendelijk.
13 jaar geleden
Het is inderdaad helemaal niet klantvriendelijk, maar ze mogen natuurlijk weigeren, er staat nergens de ze je moeten helpen. Als het een grote kappers keten is zou ik gaan klagen bij het hoofdkantoor want het slaat natuurlijk negens op.
Ze kunnen geld verdienen maar ze doen het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja, ze mag het, maar ze verliest er klanten door dus het is niet slim.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat mag.
Van wie zou het niet mogen dan?
Daar is geen wet tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat mag. Maar er worden wel klanten mee weggejaagd. Het lijkt me ook niet dat het een goede kapper was als er 50 min. voor sluitingstijd nog maar 1 iemand was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit mag idd,

vreemd is het wel, misschien hadden ze de tijd nodig om elkaars bokkenpruik te fatsoeneren...