Hoeveel procent van de mannen en vrouwen zijn homo seksueel of lesbie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.8K
ronron1212
13 jaar geleden
homo staat voor beide sexe hoor

Antwoorden (6)

daar is geen percentage over aan te geven.De een komt er voor uit de ander wil er niks van weten.

Overigens geloof ik dat iedereen biseksueel is, alleen je komt erachter of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 op de 10 ofterwel 10 %
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zijn de meningen over verdeeld. Er is onderzoek naar gedaan en daar kwam meestal 5% uit ongeveer. Laatst is er een onderzoek geweest dat beweerde dat het slechts de helft hiervan is. Het zal ergens tussen de 2,9 en 6 procent liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is 8%. Dat is mijn verteld op school. Door mensen van het C.O.C.
Als je wilt kun je even op hun site kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel mensen geven het niet toe dus onduidelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is afhankelijk van nature, nurture (opvoeding) en culture.
Gemiddeld over de aardbol lopen de schattingen uiteen tussen de 5 en 10%

Toegevoegd na 17 minuten:
Het is heel lastig dit exact in te schatten, in sommige culturen en subculturen is het hoog (zoals in de televisie- en mode wereld) in andere culturen (religieuze groepen is het theoretisch nul procent, omdat er de doodstraf op staat.
Mensen komen dan of niet uit de kast en/of ontwikkelen een schijn-heterofilie.
Ik denk dat groepen waar een dergelijk draconisch beleid gevoerd wordt, ook daadwerkelijk minder homofilie voor
komt, het menselijk brein heeft een bepaald aanpassingsvermogen.
Omdat in de moederschoot echter twee keer een golf geslachtshormoon gevormd worden, welke niet altijd bij het geslacht van de foetus hoeft te behorenm ontstaat een bij homofielen andere mentale programmering dan bij heterofielen.
Bij mannen schijnt aangeboren homofilie zelfs zichtbaar te zijn op een hersenscan.
Er kunnen zich echter ook in de nurture (opvoeding) en culture situaties voordoen waardoor de geslachtsbeleving sterk beïnvloed raakt.
Te denken valt aan factoren als misbruik in de jeugd als in situaties als gevangenissen.
Onder dergelijke omstandigheden kan de stress de sexuele beleving zo beinvloeden dat er een ontwikkelingshomofilie ontstaat.
Al deze factoren met elkaar maakt het moeilijk om een nauwkeuriger benadering op mondiaal niveau te kunnen geven.
Immers volgt hieruit dat niet iedereen die homosexualiteit bedrijft niet toch hetero is en vice versa om over bisexualiteit nog maar te zwijgen.
Omdat -zonder kunstgrepen- homofielen zich niet kunnen voortplanten, is het verbazend dat dit percentage toch min of meer constant blijft.