In Jemen spreken ze gewoon arabisch. Aangezien het ook omgeven is door arabische landen en ook een Islamitisch land is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het Arabisch is de officiële taal in Jemen en tevens de moedertaal van bijna de gehele bevolking. In het gouvernement Al Mahrah in het uiterste oosten en op Socotra worden nog enkele oude Zuid-Arabische Semitische talen gesproken, zoals het Soqotri. In de grote steden spreken de mensen in toenemende mate ook Engels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eerste hit op google

Jemen Taal

Arabisch

Tijdens de Arabische overheersing is een algemene Arabische taal ontstaan. Nadat de landen zelfstandig werden, konden echter verschillende dialecten tot ontwikkeling komen. Het Jemenitische dialect lijkt het meeste op dat van Egypte. Het Arabische schrift is cursief en wordt van rechts naar links geschreven. De Jemeniet spreekt over het algemeen slechts zijn eigen dialect en soms wat Engels of Frans. Het is daarom aan te raden om een taalgidsje (Wat en Hoe in het Arabisch) mee te nemen en in ieder geval de cijfers te leren herkennen. Verder kun je er natuurlijk ook terecht met de handen- en voetentaal.

http://www.vakantieshop.nl/jemen/praktische-info/taal/#