Leeft de ouderwetse gabbercultuur nog , en zijn er in Nederland nog van die groepen ?

Leeft de gabbercultuur van bomberjacks en kaalgeschoren hoofden nog , of bestaat die subcultuur niet meer ? En zijn er ook nog van die subcultuur-groepen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Groepen weet ik niet, Google dat of vraag het in een chatroom. De cultuur leeft echter nog wel, maar deze hangt aan een zijde draadje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een zijde draadje,
Misschien omdat je het niet echt meer op straat ziet.
Dit wil niet zeggen dat het "slecht" gaat met de gabber cultuur.
Laat ik het zo zeggen:
Back to the underground.
Ofwel het is weer zoals voor de commerciele happy hardcore periode. Het is er opzeker nog en maak van dat zijde draadje maar een scheepstouw. Hardcore will never die!
JA deze bestaan nog allen wordt deze kleding vaak alleen nog gedragen op party's.
Simpel weg omdat je als gabber door niet helder denkende mensen wordt angezien voor nazi, skinhead en rasist.
Dit heeft dan weer te maken met de lonsdale periode van de gabbers
Ook is er een sub groep die zoch neogabbers noemen. Dit zijn vaak extreem rechtse gabbers die wel in staan voor het nationaal sosialisme.

Een echte oldskool gabber zal zich ook het liefst afzijdig houden van de neogabbers.

Zo zijn er ook nog enkele vaste gabber uitspraken:
Hardcore will never die
Hardcore for life
Eens een gabber altijd een gabber
Een gabber ben je niet voor even maar je hele leven.

Wat ook nog wel leuke info is,
Een gabber betekend eigenlijk gewoon,
Een vriend.

Ook de party's trekken nog steeds grote aantallen bezoekers.

Deze cultuur bestaat dus zeker nog
En zal ook zeker niet verloren gaan,
HARDCORE A WAY OF LIFE ;-)