Wat is de vertaling van "Arachnophobes"?

Toegevoegd na 4 minuten:
Gezien "Arachnophobes" een ziekelijke angst voor spinnen is past het bovenstaande plaatje er best goed bij.

Toegevoegd na 6 minuten:
{{-- Vraag wordt morgen gesloten, beste antwoord gegeven door XiniX --}}

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Arachnofobie of spinnenangst is een overmatige angst, een specifieke fobie voor spinnen en spinachtigen. Het is waarschijnlijk de meest voorkomende vorm van dierenfobie. Opvallend is dat arachnofobie bij natuurvolkeren aanzienlijk minder voorkomt dan in de Westerse samenleving.

De angst kan zich uiten in het mijden van gebieden waar iemand spinnen verwacht tegen te komen, bijvoorbeeld een zolder met veel spinnenwebben, maar ook van vakantiegebieden waar de kans groot is met spinnen geconfronteerd te worden. De rechtstreekse confrontatie met spinnen kan in serieuze gevallen leiden tot ernstige paniekaanvallen.

Voor de omgeving zijn de angsten en paniek niet reëel. Ook de lijder ziet zelf vaak in dat de angst eigenlijk overdreven is. Vaak biedt psychologische begeleiding uitkomst. Afhankelijk van de persoon en de oorzaak van de fobie kan dit gebeuren door directe confrontatie of door de persoon langzaam maar zeker aan spinnen te laten wennen.

Volgens het model van Bouton zal een therapeutische confrontatie niet leiden tot het verdwijnen van de associatie die oorspronkelijk heeft geleid tot de fobie. Er wordt enkel geleerd dat spinnen in de therapeutische context veilig zijn, terwijl in de andere situaties de persoon nog steeds angstige reacties zal vertonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Arachnofobisch is een ziekelijke angst voor spinnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag kan ik pas morgen sluiten, maar u verdiend de tien punten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En toch is het antwoord niet helemaal juist opgeschreven ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar ben ik het bij nader inzien helemaal mee eens.
Angst voor spinnen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aragnofobie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Arachnofobie

Met "ch" dus en niet met een "g".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
angst voor spinnen.

Is snel op te lossen. Wist je dat mensen die daar bang voor zijn een plaatje maken in hun hoofd van een spin zo groot als een olifant? Het hele plaatje is die spin en daarom zijn ze zo bang.

Wanneer ze het weer zouden zien zoals die spin werkelijk is, is de angst weg. daarom werkt confrontatie ook bijna niet. de angst blijft. Beter is het om het innerlijke plaatje aan te passen.